mandag, juni 19, 2006

Min dårligste vane..


Har netop sat kaffen over. Den er ferdig om 4 min. og så skal jeg nyde et par kopper Monsooned Malabar. Jeg bruger fløde, men ikke sukker. Sukker er ellers godt - jeg lever af at folk spiser sukker - men efter jeg ændrede min konsumering af kaffe radikalt, fik jeg også fjernet sukkeret, som jeg nu kun får igennem kage, slik, is, saft osv.

Tilbage til kaffen, som jeg nu har hældt op i en lille kop med en flødeskvæt. Det er en Malabar kaffe, som er Indisk. Min kære kone købte den til mig sidst hun var i Sandvika. Normalt køber jeg en Special blanding i Sandvika, men denne gang var det altså en Malabar kaffe - og den er go. Den er faktisk så god at jeg overvejer at købe den igen.

Duften minder lidt om uparfymeret vasketøj der har hængt ude til tørre en sommerdag i min barndomshave. Kroppen er kraftig blød og løber let bag ud i munden - her hjælper fløden lidt. Smagen er fyldig, marcipan agtig og den beske nuance er nærmest ikke til stede (kommer også an på vandets temperatur - men det er en længere historie). Eftersmagen er lang, let chokoladeagtig og med lidt træ.

Jeg vil anbefale den til jer som vil prøve en god kaffe. Få fat på en Monsooned Malabar AA 2006 - Der er mange efterligninger, men hos din lokale kaffe pusher kan den sikkert fåes. Stempel kande: 23gr til 1/2 liter. Brug en vægt... (også en længere historie..)

OBS! Hvis kaffen er nyristet, skal den lige stå et par dage før du kværner den - så smager den bedre.. Det er lige som en god bøf der skal hvile lidt efter stegningen :-)

5 Comments:

At 7:47 PM, Blogger Lasse Bech said...

Hvis overskriften er sand, så er du altså en meget from mand!

Uh, jeg skulle gerne lige side i jeres stue og nyde udsigten med en kopfuld af den der kaffe.

 
At 10:37 PM, Blogger Niels said...

Der er forskel på vaner.. Dem man går ud med offentligt, og dem man ikke gør..

Du er altid velkommen.. Stolen er her, udsigten er her og om lidt er kaffen klar.. ;-)

 
At 12:55 PM, Blogger Lasse Bech said...

Fint Benny Andersen citat :)

 
At 7:23 PM, Blogger Gryne said...

Dere fikk meg til å le hjertelig da jeg leste dette - kjenner en som nok gjerne hadde blitt med på å teste produktet ;-)

 
At 7:21 AM, Blogger Niels said...

Der er altid plads til en mere..

 

Send en kommentar

<< Home